5:e Maj

Tjosan

Då har de varit helg igen o nya äventyr, eller kanske inte riktigt. Vi tog T-banan upp till pudong för att fortsätta utforskningen av detta området, T-banan är helt fantastiskt bra måste jag säga det är en bra bit dit o de kostar fyra RMB bara. Enda nackdelen är att de är en triljon andra människor än vi tycker oxå att de är en vettig plan så man får alltid trängas på tågen o när man ska ur dem så är det som att födas igen ungefär fast "klämdelarna" på "mamman" är lite hårdare hehe. När vi åkte hem såg jag den största kinesen jag har sett i hela mitt liv, han var ungefär ett huvud längre än mig så jag skulle tippa på bortåt 220 cm han fick böja sig ner inne i tåget men han var inte lika muskulös som jag är dock. Vädret i lördags var väldigt fint faktiskt c:a 25 grader o klar himmel även om jag inte är soldyrkare så gillade jag det mycke, men då hände det en konstig sak på gatorna, paraplyerna kom fram igen i alla fall hos kvinnorna. Mycke märkligt tyckte jag men enligt uppgift ifrån jobbet så kunde det uppfattas som ofint att vara solbränd o mörkare i hyn enligt vissa. På söndagen var de inte lika trevligt måste jag säga för då regnade det även om de inte stör mig särskilt mycke så gjorde de det här, luften blev fruktansvärt klibbig o de var helt vidrigt och enligt uppgift ska de bara bli värre nu fram till juni, usch! På jobbet idag har jag o Tom hållt på med troubleshooting i ASTRO hela dagen vilket har varit både roligt o givande även för mig. Man får en massa frågor som man nästan har glömt bort bara för att de är så basic helt enkelt plus att de är fruktansvärt sugna på att veta precis allt.

Tack till alla som har skrivit trackbacks, mycke roligt att hör lite ifrån sveland oxå!
Ha de så bra

Puss Puss till Snuttisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0