12:e Maj

Tjo

Igår var det en jordbävning i ett område som heter chengdu, vet inte riktigt hur långt de är dit men lika långt som till peking ser de ut som på kartan. Skalvet mätte 7,8 på richterskalan o enligt tidningarna kunde man känna av det ända hit till shanghai om man var tillräckligt högt upp i en skyskrapa. Jag var här på dc`t så jag kände inte av det däremot var de blåsigt som fan igår men de har nog inte med saken att göra skulle jag tro. Efter idag är de bara två dagar kvar att jobba vilket är skönt, lite tråkigt att kanse inte träffa alla roliga kineser igen men de är väl kanske inte omöjligt att man kommer hit igen på de ena eller de andra viset kanske på en semester om man behäver lite nya klockor hehe. Idag var de "Angryman" som körde bussen till jobbet de innebar i vanlig ordning en del övningskörning på cyklebana med livet som insats. De är nu fyra dagar sen jag skrev sist men de känns lite som vi inte har gjort så många nya revolutionerande saker utan de har mest rullat på. När jag kommer hem ska jag ta ut v-stromen på en tur o kanske grilla en redig köttabit med päresallad, ska bli fint. Jag hoppas kunna komma med tåget från kastrup 17:16 på fredag men är inte så säker på att den planen kommer att lyckas dår får Linette hämta mig i hässleholm istället men men... Linette har fått jobb i två veckor på ett företag som jag inte kommer igåg vad det heter men de ligger i Älmhult i alla fall o hon jonbbar som truckförare, lite synd att hon fick de nu när jag kommer hem oxå lite synd att de var i två veckor för de innebär att hon måste skriva ut sig ur a-kassan o krabba. Jag får väl skaffa ett bättre jobb så hon kan bli "Lyxhustru" hehe hade varit fint. Nu sitter jag på jobbet o lyssnar på ett PREPLAN 2 utbildning som inte är för mig, sammma utbildning som vi hade med consafe för ett par veckor sen men denna gången med en lokal superuser. Preplan2är ett nytt planeringsverktyg som ska användas i ASTRO men inte för vår del i Älhult förren nästa vår eftersom vi har den eländiga PLS`n. Syn för de är ett bra verktyg.
Nästa gång jag kommer att skriva är jag nog hemma sen fär vi se hur de går med bloggen, funderar lite på att göra en hemsida istället om jag får tid.
Ha de gött

Puss Puss Till Snuttisen

Kommentarer
Postat av: Lena

hej jonas
skönt att du är välbehållen. det skall bli kul att träffa dej och du är RIKTIGT VÄLKOMMEN hem till svedala.
// Lena och Micke

2008-05-13 @ 17:07:10
URL: http://raiholdsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0