7:e April

Hallå lixom

Idag vaknade jag o var trött som en italiensk flodhäst ungefär de är nog de tröttaste djuret som finns. Jag vaknade ju väldigt sent igår som jag tror att jag skrev så jag kunde inte somna förren klockan hade hunnit bli 03:00 skulle jag tro.
Jag gick vid kvart i åtta o skar ett pat mackor som jag skulle ha med mig på bussen till jobbet sen gick jag ner o väntade på att de andra skulle komma och på att bussen skulle komma. Den var sen så den kom inte förren 08:40 men de gör inte mig så mycke för jag har samma lön oavsett när jag kommer o går. Dagen tillbringade jag med kineserna o vi gick igenom en massa tabeller i astro och alla fälten jag kunde svara på en hel del men inte allt så de fick vi försöka komma fram till tillsammans. Idag var de småfåglar som vanligt till middag o jag åt bara 150 för jag var inte så hungrig :) Nej de som såg godast ut var revbenen så de tog ja o de smakade c:a som de man kan få på en kinarestaurang hemma i sverige. De serverade oxå hönsben tror jag de var, ben ifrån en fågel var de iaf inte alls trevligt. Kom hem som vanligt vid 19 tiden o fick veta att de inte blir någon vovve till gisslaboda för de var andra som hade förtur o tiken hade bara fått sex stycken vilket var väldigt lite för rasen så Linette var ganska ledsen men jag hoppas de kommer fler chanser för hon vill verkligen ha en jycke dessutom så slipper ju jag vifta på svansen o hämta tidningen om hon får en :) När klockan började närma sig 20:00 höll jag på att svälta ihjäl så jag drog mig bortåt KFC för att kolla deras meny, de blev någon sorts kryddstark kycklingburgare. Efter de så gick jag hemåt igen fast inom några affärer för att kolla efter en nagelklippare de närmsta jag hittade var en trefas bultsax så mina klor får vara långa ett tag till. De hade borta på copymarket men jag kom inte överens om priset förra helgen så de blev ingen men nu får jag nog bita i de sura o betala vad de vill ha för de börjar bli långa.
De possitiva var iaf att jag hittade lite färskt bröd och en säck med nudlar så jag inte behöver gå till KFC varje gång plus en burk med peanutbutter som jag inte vet hur de smakar men jag orkar inte äta bara bröd mer nu.
Jo förresten när jag gick bort till KFC så hörde jag ett konstigt surrande ljud i luften men fattade inte vad de var för nått men på hemvägen slog de mig när jag kollade upp, de var elledningen som inte mådde så bra kanske beroende på att de såg ut som ett fågelbo. Detta ledde mig till nästa grej...Jag har inte sett en enda fågel sen jag kom hit, antingen har de ätit upp alla eller de mest troliga de klarar inte luften. I morsen öppnade jag på balkongen för att kolla om de var varmt ute, jag trodde jag skulle dö, de var som att köra huvudet i röven på en dieselchejk de var helt vidrigt.
Nej nu ska jag kolla lite på heja Björn som jag lagligt har laddat ner ifrån shanghai, de måste vara lagligt för allt annat copyright material går ju att handla för mer vettig summa pengar än hemma, kineserna har verkligen fattat de där med fildelning: Om alla gör de blir de billigare!!!

Puss Puss till snuttisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0