6:e April

Nie Hao
Jag vet inte hur de stavas men de uttalas på de viset i alla fall och betyder hej på kinesiska. Idag har jag varit på IKEA varuhuset o tittat lite, de var de mest välbesökta varuhuset som jag har sett någonsin. Man kunde inte röra sig särskilt mycke där inne utan att putta eller bli puttad på men alla som var där verkade glada iaf. Jag köpte mig en badrumsvåg som bara slår på tre kilo c:a så ingen större nytta av den och en toaborste för de finns här ingen i lägenheten. Anledningen till att jag gick dit var att jag ville kolla på den svenska shopen som tydligen finns i flera utländska varuhusen eller kanske till och med alla? De hade nog ett 50-tal produkter skulle jag tro som tex knäckebröd ködebullar och tro de eller ej men de hade svensk vodka där oxå :) Undrar när vi kommer att få de i vårat sortiment hemma i sverige undrar oxå om vi kommer att ha de i lagret nere hos oss hehe. Givetvis så gick jag fel när jag skulle gå dit så jag har gått en lång runda idag på tre timmar men de gjorde inte å mycke för de finns massor av konstiga affärer här i tjingtjongstaden. När jag ändå var där så passade jag på att äta frukost/middag vaknade nämligen inte förren 13:05 eller jag vaknade redan vid 09:30 av att de bankade på dörren o roomservice ville komma in o städa men jag tyckte inte att de behövde göra det eftersom de var här i fredags o gjorde det. När jag satt i restaurang på IKEA så tittade jag mig omkring lite på folket som var där och upptäckte att de flesta tryckte i sig mat med en gaffel, de var jag o några andra som åt med pinnar:) De var helt omöjligt att dela köttbullarna med pinnarna så man fick äta dem hela vilket var ett litet problem eftersom jag inte är så stor i truten.
På vägen ut ifrån IKEA passade jag på att ta en mjukglass på vägen den kostade 1rmb inte mycke att pruta på altså...Jo jag provade att använda miit IKEA-leg oxå för att få personalrabatten o de funkade fint även om tjejen i kassan kollade väldigt noga, men de är standard här nere att de kollar väldigt noga. Nu är klockan 19:50 så de har börjat jobba där hemma vilket gläder mig men o andra sidan har jag FEM långa dagar framför mig men de kanske är lika bra för tiden går nog fortare om man jobar skulle jag tro. På vägen hem stannade jag till o köpte en paket tvättmedel (ariel 750g) och en flaska cocacola (600 ml) de kostade 10 rmb 7,5 för tvättmedlet och 2,5 för colan något billigareän hemma i sverige kan man säga ändå tror jag att shanghai är en ganska dyr stad för här finns rätt så mycke jobb med flera stora företag som har ettablerat sig.

Nu ska jag kolla lite på någon av filmerna som jag köpte på copymarket igår

Hej hopp o puss puss till snuttisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0