5:e April

U want to buy watch? T-shirt? Bag?
Idag var jag Ryan och Dave på Copymarket, detta stället var helt sanslöst. De började med att vi råkade springa på en liten kines som tyckte att vi skulle följa med till hans affär vilket vi gjorde. Misstag nummer ett. Han ville sälja alla de sakerna som jag inledde med plus en massa annat skräp. Jaja vi hittade inget som vi ville ha så vi gick vidare, de gjorde även killen som vi hade följt efter han skulle hela tiden visa oss mer saker o mer saker tror att han hängde efter oss i två timmar. Vi hade talat med några av de kinesiska kollegorna om de här copymarketarna oc h de sa att man skulle pruta 90%!!! Oj då inte alls lite de där men jag tror inte att jag lyckades med det en enda gång. Man prutade dock utan vidare 70% skulle jag tro man fick sätta det lite i relation till hur mycke man tyckte de var värt.
Dave gjorde en bra deal dock, han frågade hur mycke en solfjäder kostade och hon sa 180. Han bjöd henne 20 ochhon började fäkta o slå med armarna givetvis, sådär höll de på ett tag me de slutade med att han fick 2 stycken för 30. Tror att de har stora marginaler. så har vi alla hållt på större delen av dagen. Efter ett par timmar hamnade vi vid en jättefin park där de var hur många turister som hälst givetvis fans där ett mcdonalds oxå så vi bestämmde oss för att äta där med en kopp kaffe ifrån starbucks. Efter maten o kaffet gick vi vidare ner under alla affärerna till en annan copymarket o fortsatte att fynda, eller bli lurade jag vet inte...Skulle tro att vi gick någonstans runt två mil idag. När vi var klara med detta så tog vi tunnelbanan hem igen och gick upp med våra saker som vi hade handlat för att sedan träffas en halvtimme senare igen nere i lobbyn för att åka till en annan del av staden för att handla mer på copymarket. De här copymarket var dock mycke lugnare så de tog inte så mycke energi men de var inte så billiga heller. När vi hade pulat med detta ett tag gick vi till ett ställe som hette blu frog vilket var en schysst restaurang. De är kända för sina burgare vilka vi oxå köpte o svepte ner med ett par carlsberg sen tog vi taxin hem o delade på oss. Nu ska jag sova och i morgon funderar jag på att gå till IKEA-varuhuset i Shanghai, Aiumi sa att de hade en avdelning med bara svenska saker där, den skulle vara intressant att se.

God Natt och Puss Puss till Snuttisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0