23-24:e April T-22 dagar

Hallau

Beklagar att de inte blev nått inlägg igår men jag kom hem så sent så jag pallade inte. Direkt efter jobbet så följde jag, Ayumi, Mami och Takashi med Leon till en kinesisk restaurang där vå åt något som liknade de som de tog med mig på min första kväll här, dvs någon sorts soppa med en massa kryddor som kokas vid bordet. Sen kommer de in med en massa kött o grönsaker som man själv får doppa i den kokande soppan o sedan äta. Väldigt gott faktiskt  plus att kockarna inte behöver röra maten o låta kunderna tillaga den själv, lite som ikeas koncept att man ska sätta ihop dem hemma o bli förbannad hehe. Efter detta så tog han med oss på shopping i shanghai's finare ställen eller kanske ska säga i närheten av dem. Vi passerade Ralph Lauren, Gucci, Dolce Gabbana afärer o de roliga var att man kunde se alla väskorna som man tidigare har sett nere på copymarket:). Jag hade tidigare på dagen frågat om honom om de fanns några roliga affärer vilket han sa att de fanns, vi har väldigt olika deffinitioner på rolig affär måste jag säga, bara kläder o skor. Trodde jag skulle skjuta mig själv i benet bara för att komma därifrån men så kom jag på att ambulansen skulle bara fastna i den hemska traffiken så jag skulle bara dö om jag gjorde det. Jaja, vi var hemma vid elva, tanten var online så började tjata lite med henne. Hon hade köpt en webkamera med microfon i så vi kunde ha videokonferans de funkade ganska bra o de bästa är att det inte kostar något heller. Fick min telefonräkning idag förresten den var på 1452 kronor ajajaj, jag hade ett enskilt samtal som hade kostat 590 kronor måste vara nytt rekord alla kategorier för min del. På jobbet idag har jag fortsatt med att utbilda Mami och Peter precis som igår o i morgon ska vi nog spela badminton igen, de ska bli kul. Nej de var allt för idag, nu ska jag ner till Ryan o Dave för att spela schack, dricka öl och äta pizza.

På återseende alla nu har mer än halva tiden gott o i morgon är de bara tre veckor kvar TJOHOOOO!!!!

Puss Puss till Snuttisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0