22:e April T-23 dagar

Tjenixen

Sov inte så bra denna natten som var heller, de var den andra natten i rad som jag inte sov som jag borde. De har inte varit några större bekymmer innan men de två sista har inte funkat så bra...vet inte varför riktigt för inget har förändrats om jag inte fått förstoppning i lungorna eller nått av alla avgaserna från bilarna. Teoretiskt borde jag inte ha problem ikväll men vi får la se hur de går. Idag har jag påbörjat en ny utbildning för Mami och en svensk kille som heter Peter, kom inte ihåg riktigt vad han skulle jobba med men jag får nog ta reda på de i morgon. Peter har läst kinesiska i två år i sverige sen åkte han till bejing o läste kinesiska i ett år och senare åkte han hit igen för att läsa kinesiska och nu i sista omgången har han varit här o jobbat som lagerarbetare i 4 månader. Han är väldigt duktig på språket o kan läsa o prata det utan bekymmer så en klar tillgång. Jag började med att tragga så mycke som jag kunde om ASTRO innan lunch o vad det gjorde osv, efter lunch tog vi en rundvandring på lagret för att kolla de olika momenten vilket jag tycker ska vara grunden i all astroutbildning. Om man inte fattar de som händer på golvet så kommer man heller inte fatta varför det tar en viss tid att utföra ett visst moment. Efter detta körde jag en teoretisk godsmottagning på projektorn o lät dem göra det i testmaskinen nere i tyskland. På bussen på hemvägen pratade jag lite med Tom om diverse saker, bla annat så berättade han att han är 48 år en kotte o bor i Liverpool. Jag har riktiga problem med att höra vad han säger o får fråga igen väldigt ofta så vi får se hur länge han vill prata med mig, mycke enklare med amerikanarna tycker jag. De roliga är att jag hade en bild av tom som en mager blek datakille i min ålder men de visade sig som sagt att de var en massiv pjäs gammal nog att vara min farsa om han börjat i god tid, typskt mig o förutfattade meningar o sedan bara ha fel hehe.
Som jag skrev igår så verkar han trevlig o kunna en massa astro vilket jag tycker är bra för då kan han fokusera mer på ryan o Yatomi-projektet o jag kan köra mitt med teamleaderna. Jag o frugan har blivit bjudna på bröllop oxå förresten vilket kanske kunde varit kul för jag har aldrig varit på något, bara de att de är Ryans och ska vara i Japan den 7:e Juni så jag tackade nej o han förstod hehe.
Detta är väl ungefär vad som har hänt idag så nu återstår bara lite egenvård i form av duschen o sen hoppas jag på en god natts sömn. Ha de jättebra allihopa

Puss Puss till Snuttisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0