1:a och 2:a april

Hej hopp alla glada.

Tänkte skriva lite till undrande om hur de går här i shanhai på min lilla tripp.
Började dagen med att ta Gisslaboda Taxi till Älmhult, de skulle visa sig lite senare att de var väldigt billigt :)
Där hoppade jag på öresundståget till köpenhamn, givetvis så blev de tekniska problem på stationen i Malmö så vi satt stilla där i cirkus 25. Jaja inga större problem med det för flyget till Helsingfors gick inte förren 12:30.
Flyget var punkligt och den resan gick bra, alla brukar prata om hur bra ax de är i ett flyg men de fattar inte jag, kanske för att jag kör en v-strom hemma i gisslaboda:). Kastrup är skitstort kanske jag ska tillägga för de som inte varit där, trot jag knallade en mil där inne bland alla affärer. Flyget ifrån finland gick oxå bra fast de var drygt som faen, mitt flyg var en airbus 340 och jag fick sitta ensam på två platser för de var inte så mycke folk tyvärr kunde jag inte sova för man är helt enkelt för många meter över havet... De var ganska schysst foder på flyget iaf så de var en possitiv överraskning. Väl i shanghai gick de bra på flygplatsen oxå men sen började problemen eller problemet ska jag kanske säga. Glad i hågen kom man ut från flyget och blev mött av två snälla gossar som ville köra taxi, fint tänkte jag o gav dem adressen de viste var de låg utan o ha tittat på min lilla lapp kom jag på när vi hade kört iväg. När de hade kört ett par kilometer stannar de på motorvägen o säger att de ska kosta 770 rmb vilket jag överklagar en liten stund men ger mig nästan direkt eftersom de har väldigt mycke övertag i situationen. När de märker att jag inte gillar de som de säger så kommer de på att de ska ha betalt i förskott dessutom, åter igen kan man nog inte göra så mycke mitt på motorvägen. Jag ger dem 700 och hoppas på att de ska köra mig till rätt adress. Färden går i c:a 30 minuter och tro mig, jag har aldrig varit mer rädd i hela mitt liv. Om man tycker att de är mycke bilar och att de går fort i malmö eller stockholm så ska man inte köra i shanghai....Fullt järn hela tiden och byt fil om de finns mer änfem millimeter över. Min värsta farhåga gick dock över när de visade sig att de iaf körde till rätt adress.
På residencet blev jag vänligt mottagen av en tevlig kines som heter Toby. Han visade mig runt och hur man äter med pinnar :) får se hur de går med det. Lägenheten som ligger på våning 21är inte alls dum den får alla hotell som jag har bott på att likna vandrahem, ska försöka lägga upp lite bilder sen men nu ska jag sova för jag har nog varit vaken ett dygn c:a
Ha de gött alla

Puss Puss till snuttisen

//Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0