14:e April

Hallau

Så har man varit på jobbet ännu en dag, denna dagen med takashi o dave. De ska bli teamleaders o jag har gett dem informationen som de behöver ha för det systemmässigt altså. Jag gav dem iofs ett par andra saker till som de fick fundera lite över ett par rent tekniska saker plus att jag ifrågasatte deras strategier på ett par punkter, men de mesta verkade vettigt o de kunde svara för sig vilket var de viktigaste. Ingen bra mat idag i peronalmatsalen om man inte gillar helstekta fiskar med fenor o huvud kvar de hade dock inga ögon så jag undrar om ögonen kanske smälter i pannan eller de sitter en kille o pillar ut dem för att sälja dem som kanske ett potensmedel eller nått???
Pratade en timme med tanten idag, de var roligt o skönt att höra henne och att allt var bra där hemma känns som de var en evighet sen vi sågs. Hon berättade att de kanske fans en liten möjlighet att vi kunde få en valp av dem i Malmö men att vi inte kunde hoppas för mycke. Senare idag skulle hon till en annan kennel neråt skåne någonstans kommer inte ihåg riktigt var de var men troligen fans de hundar där istället. När jag kom tiill jobbet i morse hade jag fått memo från Stefan Nilsson som tipsade mig om detta jobbet med ett tillkännagivande att han skulle börja jobba på consafe logistics istället vilket är företaget som har tillverkat ASTRO. Väldigt roligt att han har fått jobbet för han om någon har förtjänat det. Detta i sin tur innebär att de kommer att bli ett jobb ledigt inom local IT på ISAB, har funderat på att kanske ta de jobbet om man får även om man får gå ner en del i lön så kanske de hade varit en ide? De hade ju inneburit dagtid med flex plus ett stimulerande jobb dessutom så hade de kanske varit extra bra nu när frugan inte heller jobbar mer helg. Vi får se hur de går me de projektet men jag tror att jag ska söka det i alla fall så får vi se om jag är intressat och vad de är berädda att betala.
Lagade mat för första gången i kina ikväll o de blev faktiskt inte ris utan, ja just de Nudlar :) Nudlar o kinderchoklad o vatten att dricka, kanske kan få jobba som kock istället hehe
Även denna gången blev de en del mat i min blogg som någon kommenterade i en trackback men de skiter jag i (Henke)  hehe

Ha de så bra  allihopa så hörs vi i morgon om jag inte bryter några fingrar

Puss Puss till Snuttisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0