12:e April

Tjalom

Idag fick jag ett sms av mamma som sa att hon hade gett adressen till alla hon känner i hela världen så nu får jag nog vårda mitt språk lite hehehe. Mamma är en kul figur man vet aldrig vad hennes nästa lömska drag kommer att bli men jag antar att de gäller de flesta kvinnorna på denna planeten hahaha, nej skämt o sido de är bara kul som lite fler läser. Idag har jag Ryan, Dave, Aiumi och Takashi varit på en kinesisk restaurang o ätit brunch (En blandning av Breafast och Lunch för er som inte vet det. De andra beställde någon inhemsk soppa och dimsum jag o dave tyckte de verkade äckligt så vi beställde sweet'n sour pork. Deras soppa såg väldigt god ut ända tills någon fiskade upp en squidunge, squid är någon sorts liten bläckfisk såg de ut som, verkligen räligt men de sa att den var god.
Till våra sweet'n sour fick man nån sorts liten rulle med kött i som jag motvilligt stoppade i mig och en soppa men när jag började gräva lite i soppan som fick jag upp en grej som de enda jag kunde föreställa mig var en disk från en ryggrad på ett djur eller människa, vad vet jag. Jag sa inget utan fortsatte att äta o när jag var färdig så visade jag de andra den o de konstaterade lugnt att de var en stjälk ifrån en näckrosliknande växt vilket jag inte trodde på utan vidhöll min egen teori och vägrade äte den, troligen hade de rätt men de kommer jag inte att erkänna någonsin. Efter det splittrades vi på oss, jag ryan och dace gick till ett ställe som kallas för kristallgloben och de andra gick till någon sorts tjejbutik. Denna globen är ett gigantiskt köpcenter för i stort sett all elektronik och datorprylar de var gigantiskt fördelat på sex våningar plus källare om jag inte räknade helt illa, troligen fanns där allt, Himmelriket:) Efter ett antal rundor där inne så hittade jag vad jag ville ha dvs en ny digitalkamera med en gb minne ör 1655 rmb vilket jag tyckte var lite mycke men de blev inte mer än 1400 i svenska så jag är ganska nöjd även om de inte var mycke billigare än i sverige. Jag köpte oxå 1gb flashdrive och lurar som man kan ha på planet hoppas jag. Efter detta besöket tog vi taxi till copymarket för Ryan skulle kolla upp om de hade fått in den klockan han letade efter igen men de hade de ju inte givetvis. Jag köpte fem par nikestrumpor till frugan för 18rmb de kan hon vara värd, hehehe. Efter detta prommenerade vi till en liten bar som hade hapyhour, biljard och dart. Vi Spelade lite o drack ett par inhemska kinesiksa. Sen drog vi vidare till blue-frog igen denna gången testade jag mexican burger vilket var en riktig höjdare. De la typ mexicansk kryddad köttfärs direkt på burgaren o sen på med locket, väldigt gott. Detta sköljde vi ner med öl ifrån singpor denna gångenoch till efterrätt tog jag o ryan en pina colada. Sen gick vi bort till stället vi hade varit på innan o fortsatte spela lite biljard. Vi spelade king of the hill vilket innebär att vinnaren fortsätter att spela tills han förlorar, jag fick spela två matcher i rad som mest. Sen blidde taxi hem igen o nu är de snart nattadags i kinalandet.
Hoppas ni har de bra där hemma

Puss Puss Till snuttisen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0